Lezing ‘The Pedagogy of Narrative in Summer Bridge Programs’, Las Vegas (VS) oktober 2014
Tijdens een werkbezoek aan Nevada State College in Las Vegas, werd Gusta Tavecchio uitgenodigd om als onderwijsconsultant een lezing en (strategisch) advies te geven over de narratieve werkmethodiek in summer courses en aansluitingsprogramma’s gericht op eerste generatiestudenten. Haar lezing is in dusverre positief ontvangen dat de aanvraag voor een Train the Trainer niet lang daarna werd ontvangen.
Training ‘Ambivalente Ambitie’, Landsmeer, september 2014
Younity Consultancy verzorgde i.s.m. Yolates (Yoga/Pilates) en Masja Schakenbos de tweedaagse retraite voor 15 jonge ambitieuze vrouwen en moeders die gedurende een intensieve tweedaagse stilstonden bij hun ambitie, aspiratie, motivatie en de werk-/privébalans. Younity werkte met vaste samenwerkingspartner Renée Rosenboom tijdens de uitvoer van workshops vanuit de narratieve werkmethodiek die in het teken stonden van ‘de kracht van jouw ambitie.’ Daarnaast kregen de dames Yoga & Pilates workshops aangeboden, een running clinic, massages, coaching en rijk, lekker en verantwoord (duurzaam en biologisch) voedsel.
Presentatie ECER in Porto (Portugal) 2014, september 2014
Met haar presentatie Putting Diversity Policy Into Practice in HEIs:a thorough look into a ‘dialectic’ process’ over een paper dat Gusta schrijft voor haar promotieonderzoek, nam Gusta deel aan de ECER conferentie ‘The Past, the Present and Future of Educational Research in Europe.’ Haar presentatie werd goed ontvangen en er onstond een levendige discussie met de wetenschappers uit het Policy Studies and Politics of Education Network.
Train the Trainer Katholieke Universiteit Leuven, België
Gedurende een intensieve tweedaagse werden 20 professionals van de KUL getraind door Gusta Tavecchio, Renée Rosenboom en gasttrainers Berna Keskindemir en Joao Richmond.
Tijdens het Train-the-Trainer programma zijn medewerkers (studieadviseurs, docenten en diensthoofden) van de KUL getraind om workshops te kunnen faciliteren en studiebegeleiding te bieden die in het teken staan van identiteit en narratieven, gekoppeld aan de thematiek van studie(keuze). Doelstelling was om de expertise over te dragen die benodigd is om verhalen van eerste generatiestudenten (pioniers) adequaat te ontsluiten en in te zetten voor reflectie rondom studie(keuze), aspiratie en academische attitude. Activerende didactieken van het socratisch gesprek en het biografisch interview gaven de deelnemers een concrete vertaalslag van theoretische kennis over ‘werken met narratieven’ naar ‘narratieven ontsluiten en inzetten.’ Een afwisseling tussen kennis en kunde, gecombineerd met inspirerende getuigenissen van pioniers, maakte de training ‘zeer de moeite waard’ aldus een deelnemer.