Train the Trainer Nepantla Summer Bridge
Gedurende een Train the Trainer Inclusive Diversity voor Nevada State College werden docenten gedurende een teacher intensive getraind door Gusta in het gebruik van een narratieve werkmethodiek voor het Nepantla Summer Bridge Program. Daarnaast gaf Gusta verscheidene gastcolleges in de Summer Bridge aan de studenten zelf. Studenten volgden gedurende zes weken een Summer Bridge Program dat in samenwerking met Leila Pazargadi werd ontwikkeld voor deze studenten.
Training Teamdag 2Learn & La Croix Begeleiding: de kracht van onze professionele identiteit, Amsterdam, maart 2015
Samen met vaste samenwerkingspartner Renée Rosenboom verzorgde Younity Consultancy de teamdag van 2Learn & La Croix Begeleiding die recentelijk samen gegaan zijn. De medewerkers doorliepen een programma dat vanuit de narratieve werkmethodiek, de professionele identiteit van zowel de afzonderlijke individuen alsmede de groep als geheel (opnieuw) definieerde. De nieuw geformuleerde visie zal een beginpunt zijn voor een vruchtbare samenwerking tussen beide begeleidingsinstituten.
Training Conferentie Identiteit Landstede: waarde(n)vol samen leren, leven en werken, Steenwijk, maart 2015
In samenwerking met dr. Ina ter Avest vanuit haar betrokkenheid bij Agilo Utrechtse Adviesgroep, gaf Gusta vanuit Younity Consultancy vorm aan de workshop ‘waarde(n)vol samen leren, leven en werken’ voor medewerker van Landstede: een ondernemende organisatie die kinderen, jongeren, volwassenen en bedrijven helpt met het ontwikkelen van hun talenten.
Presentaties op Research Colloquium “Silenced Voices”: Diversity and Social Justice in Higher Education, Amsterdam, januari 2015
Met twee paper proposals sprak Gusta vanuit haar werkzaamheden voor haar promotieonderzoek samen vanuit co-auteurs dr. Mick Matthys en dr. Hester Radstake op dit jaarlijkse colloquium. Ontmoetingen met diverse (inter)nationale collega wetenschappers leidde tot hernieuwde belangstelling in het onderzoek naar een Narratieve Pedagogiek met als resultaat een voorbereiding op een nieuw werkbezoek naar een van de partner universiteiten in de VS (UCLA). Momenteel wordt gezocht naar financieringsmogelijkheden voor de uitbreiding van het hoofdstuk ‘Student Voice’, om ook de ervaringen van de Amerikaanse studenten die deelgenomen hebben aan de Summercourses 2010, 2011 & 2012 te kunnen includeren in het onderzoek.